Ten wygibas to BUGI

Symbol naszego podejścia do dzieci

B oznacza bogactwo tematyczne. Proponujemy nieszablonowe materiały, bo warto uczyć inaczej: poprzez zabawę, sztukę, zaciekawienie czy zaskoczenie. Pomaga to dzieciom odkryć, co motywuje je do działania.

Pod G kryje się  giętki umysł. To elastyczność myślenia, bezgraniczna ciekawość i wolność skojarzeń, tak charakterystyczne dla dzieci. One tak myślą i czują – dlatego w nauce, zabawie, zadaniach na kreatywność warto nie serwować im… sztampy.

U = uśmiech. Dziecięca radość tworzenia eksploduje w atmosferze życzliwości i swobody twórczej. Dzieci z natury są kreatywne, lecz aby ich potencjał mógł wybrzmieć, potrzebują empatycznego wsparcia dorosłych.

Wreszcie I To interakcja, czyli doświadczanie poprzez działanie. Dzieci poznają świat w boju – działanie rozwija w nich poczucie sprawczości i decyzyjność. Współpraca uczy natomiast szacunku i otwartości wobec innych. Warto im przestrzeń do (inter)akcji tworzyć.

B oznacza bogactwo tematyczne. Proponujemy nieszablonowe materiały, bo warto uczyć inaczej: poprzez zabawę, sztukę, zaciekawienie czy zaskoczenie. Pomaga to dzieciom odkryć, co motywuje je do działania.

U = uśmiech. Dziecięca radość tworzenia eksploduje w atmosferze życzliwości i swobody twórczej. Dzieci z natury są kreatywne, lecz aby ich potencjał mógł wybrzmieć, potrzebują empatycznego wsparcia dorosłych.

Pod G kryje się  giętki umysł. To elastyczność myślenia, bezgraniczna ciekawość i wolność skojarzeń, tak charakterystyczne dla dzieci. One tak myślą i czują – dlatego w nauce, zabawie, zadaniach na kreatywność warto nie serwować im… sztampy.

Wreszcie I To interakcja, czyli doświadczanie poprzez działanie. Dzieci poznają świat w boju – działanie rozwija w nich poczucie sprawczości i decyzyjność. Współpraca uczy natomiast szacunku i otwartości wobec innych. Warto im przestrzeń do (inter)akcji tworzyć.

A co proponujemy?

SKĄD WZIĄŁ SIĘ

BUGI?

Z życia – towarzyszymy dzieciom w edukacji oraz zabawie zawodowo i prywatnie, jako rodzice. Koncepcję Bugiego opracowała Ania Chyckowska, następnie zaprosiła do współpracy Martynę Skrednów oraz Grzegorza Polańskiego. Potem dołączyli praktycy – dorośli i dzieci, którzy recenzowali, testowali, opiniowali przygotowane materiały, za co bardzo dziękujemy. Połączyliśmy doświadczenia, by stworzyć dla dzieciaków i opiekunów wciągający świat. Oferujemy materiały i warsztaty, byście w domach i placówkach mogli wspierać dzieci w procesie naturalnego uczenia się i w zabawie. Niech złapią bakcyla bugowania.

NASZ WPŁYW

NA RZECZYWISTOŚĆ

Wierzymy, że także oddolne inicjatywy mają wielką moc. Dlatego wspieramy tych, którzy chcą zmieniać świat dzieci na lepsze. Część dochodu ze sprzedaży naszego zeszytu kreatywnego przeznaczamy na ruch Budząca Się Szkoła. Chcemy, by dzieci rozwijające się w rytmie Bugi miały możliwość trafiać do przyjaznych placówek, podążających za transformacją kultury szkolnej od opartej na przekazie wiedzy do opartej na rozwoju potencjału.